• Vízia školy

        •  

           „Začiatkom a koncom našej didaktiky nech je hľadať a nachádzať spôsob,

           

           

          podľa ktorého by učitelia menej učili,

           

           

          ale žiaci sa viac naučili, aby bolo v školách menej zhonu, nechuti a márnej práce,

           

          no viac voľného času, potešenia a zaručeného úspechu,

           

          menej temnôt, zmätkov a roztržiek, no viacej svetla, poriadku, mieru a pokoja“.

           

           

           

          (Ján Amos Komenský - Veľká Didaktika)

           

           

           

          Vízia školy

           

          • vychovávať žiakov ako harmonicky rozvinuté osobnosti schopné uplatniť sa v spoločnosti.

          • pestovať u žiakov zdravý životný štýl, dôsledne realizovať protidrogové opatrenia, prostredníctvom rozvoja zdravotnej, telesnej výchovy bojovať proti civilizačným chorobám, vytvárať čo najlepšie podmienky pre realizáciu edukačného procesu a mimoškolských aktivít s dôrazom na informatiku a rozvoj cudzích jazykov.

          • prehlbovať spoluprácu rodiny a školy formou angažovanosti rodičov do diania v triede a škole.

          • zabezpečiť kvalitné vzdelávanie a výchovu žiakov

          • skvalitňovať vyučovanie cudzieho jazyka

          • zvyšovať počítačovú gramotnosť, čítateľskú gramotnosť

          • umožňovať vzdelávanie deťom so špeciálno-edukačnými potrebami

          • organizovať a realizovať školské projekty zamerané na netradičné formy vyučovania

          • skvalitňovať medziľudské vzťahy intervenčnými programami zameranými na sebapoznávanie a zážitkové učenie

           

          Koncepčný zámer školy

           

          • rozvoj jazykových zručností, rozvoj počítačovej gramotnosti

          • individuálna práca s talentami (otvorenie záujmových krúžkov)

          • variabilnosť učebných osnov (posilnenie výučby SJL, MAT a ANJ v rámci povinne voliteľných predmetov)

          • environmentálna výchova v plánoch ,Kyjov čistá obec“

          • dôraz na mravnú výchovu (organizácia kultúrnych a výchovných podujatí)

          • preventívny protidrogový program

          • rešpektovať Dohovor o právach dieťaťa

          • dodržiavanie metodických pokynov pri klasifikácii

          • napojenie školy na vysokorýchlostný internet

          • organizácia spoločenských, kultúrnych a športových podujatí pre verejnosť a žiakov školy

          • organizovanie besied, výletov, exkurzií

          • udržiavanie estetického vzhľadu interiéru i exteriéru školy

          • úspešná spolupráca so zriaďovateľom

          • vymaľovanie priestorov školy

          • vybavenie odborných učební

          • príprava žiakov na úspešnú reprezentáciu školy

           

          Naše poslanie

           

          • vychovávať a vzdelávať žiakov, ktorí budú chápať seba a iných, budú schopní tvorivo a kriticky myslieť, riešiť problémy a dokážu vyjadriť ocenenie a uznanie,

          • aby naši žiaci odchádzali zo školy ako slobodní, zodpovední, charakterní mladí ľudia, ochotní sa ďalej učiť a tvorivo žiť,

          • aby sa v ďalšom živote, na štúdiách i v práci dokázali uplatniť svojimi schopnosťami a vedomosťami, ktoré získali už na základnej škole,

          • vychovávať mladých ľudí, ktorí budú mať radosť zo života a uplatnia sa v ňom,

          • predchádzať negatívnym vplyvom súčasnej doby ako sú drogy, teror a násilie, kriminalita, záškoláctvo, šikanovanie, nenávisť a podobne,

          • sústavne a cieľavedome sa podieľať na vytváraní zdravého, ekologicky čistého a estetického prostredia školy,

          • zapojiť sa do programov, súťaží podporujúcich zdravie a zdravú školu,

          • materiálnymi hodnotami sa podieľať na vytváraní vhodných podmienok pre pokojnú a tvorivú prácu našich žiakov, pedagógov a ostatných zamestnancov školy,

          • aktívne podporovať talentovaných a nadaných žiakov, individuálnym prístupom a zapájaním do súťaží, na úrovni školy, okresu, prípadne SR,

          • zvýšenú pozornosť venovať slabo prospievajúcim žiakom v spolupráci s rodičmi a individuálnym prístupom zvyšovať ich vzdelávaciu úroveň,

          • usilovať sa o zabezpečenie duševného a telesného vývoja detí, o rozvíjanie mravnej, etickej, estetickej a telesnej kultúry. Pestovať u detí morálno-vôľové vlastnosti, citovú výchovu, utvárať dobré vzťahy medzi chlapcami a dievčatami, medzi vekové rozdielnymi deťmi, formovať u nich kladný vzťah k práci, viesť ich k ochrane životného prostredia,

          • vytvárať vhodné podmienky pre záujmovú činnosť žiakov školy,

          • úzko spolupracovať s radou školy, združením rodičov, s OÚ a s ostatnými organizáciami pre sústavné vytváranie čo najlepších podmienok a zvyšovanie celkovej úrovne školy.

           

          Chceme dosiahnuť a zabezpečiť

           

          • vychádzajúc z mnohoročnej tradície školy, personálneho vybavenia, perspektív a potrieb spoločnosti zabezpečiť čo najkvalitnejšiu prípravu žiakov v cudzích jazykoch so zameraním na komunikatívnosť a s ohľadom na schopnosti jednotlivých žiakov.

          • zabezpečiť prípravu na život v 21. storočí, ktorý vyžaduje od človeka, aby bol schopný kriticky a tvorivo myslieť, rýchlo a účinne riešiť problémy, pripraviť človeka flexibilného a rozhľadeného, cieľavedomého a vytrvalého, schopného kooperovať a pracovať v tíme, človeka schopného sebamotivácie k celoživotnému vzdelávaniu.

          • výchovu a vzdelanie orientovať na žiaka, zohľadňovať jeho individualitu a jeho potreby, s dôrazom na meniace sa podmienky a požiadavky spoločnosti. Podporovať vyučovacie stratégie, metódy a postupy (interaktívne, zážitkové a skúsenostné učenie, projektové vyučovanie a ďalšie), ktoré prepájajú učenie so životom a rozvíjajú kompetencie žiakov.

          • premeniť tradičné encyklopedicko-memorovacie a direktívno-neživotné formy na tvorivo-humánnu výchovu a vzdelávanie s dôrazom na aktivitu a slobodu osobnosti.

          • odhaliť a rozvíjať nadanie, talent a schopnosti každého jedinca, rozvíjať ho ponukou mimoškolských aktivít.

           

          Strategické úlohy školy

           

          • prostredníctvom projektov školy posilniť výchovnú zložku edukačného procesu,

          • venovať zvýšenú pozornosť prechodu žiakov z I. na II. stupeň ZŠ,

          • propagovať výsledky školy na verejnosti a tak zlepšovať spoluprácu školy a rodiny, školy s verejnosťou a inštitúciami,

          • účelne využívať financie získané do rozpočtu školy, prostredníctvom projektov, získavať ďalšie finančné zdroje mimo rozpočtu,

          • osobitnú pozornosť venovať integrovaným žiakom i žiakom s vývinovými poruchami a vytvárať optimálne podmienky pre túto činnosť,

          • rozvíjať počítačovú gramotnosť žiakov v edukačnom procese a v mimoškolskej práci,

          • sústavnú pozornosť venovať medziľudským vzťahom vo vzťahu učiteľ-žiak, žiak-žiak, vytvárať optimálnu pracovnú atmosféru na škole,

          • zvýšenú pozornosť venovať rozvoju talentov žiakov aj prostredníctvom predmetových súťaží a olympiád.